środa, 30 listopada 2016

Zatroszcz się o siebie-> 8 praktycznych rad



Dzisiejszy post powstał w odpowiedzi na wiele pytań, 
które zauważyłem w grupach branżowych.
Praca z trudnym klientem i  problem z
nie stawianiem się na umówioną wcześniej wizytę...
Przygotowałem kilka rad,
 które pozwolą wam uniknąć frustracji,
złości, oraz zwątpienia we własne siły przy tego typu zdarzeniach .






1 Klient przychodzi po twoja wiedzę i umiejętności.! 

Wiele osób z branży beauty ma problem z przeświadczeniem, że proponując dodatkowe usługi wyłudza od klienta pieniądze. 

Kochani jeżeli macie w swoim salonie przetestowane, sprawdzone usługi i produkty rozwiązujące problem klienta 
(a szczerze wierze,ze tylko takie macie :P) 
nie bójcie sie ich proponować!!!. 

Wasz klient przychodzi do was nie tylko po piękną fryzurę, ale także nierzadko aby rozwiązać problem skóry głowy, 
czy kondycji włosów. 


Proponując sprawdzony kosmetyk pozwalacie klientowi zaoszczędzić czasu, pieniędzy i energii na szukanie niewielkiego okruszka w stosie kurzu.


 





2. Mierz siły na zamiary!


Każdy z nas może mieć w swoim życiu zawodowym sytuacje kiedy wie, że efekt oczekiwany przez klientkę jest nieosiągalny lub wymaga dużej ingerencji lub dużego zniszczenia włosów. 

W takiej sytuacji polecam odmówić wykonania zabiegu! Wyjaśniając czym spowodowana jest wasza decyzja,
w to miejsce zaproponuj inne, bardzo często lepsze pod względem estetycznym rozwiązanie. 

Podążając tą drogą unikasz niepotrzebnych reklamacji i niezadowolonego klienta. 






3. Sztuka asertywności.!

Nigdy nie bój się odmówić klientce! 

To ty jesteś mistrzem swojego fachu, 

a robiąc coś co nie godzi się z twoimi przekonaniami lub wykracza poza twoje siły, pozbawiasz się możliwości zbudowania silnej marki osobowej. 

W końcu jakość tworzy każda klientka wychodząca z uśmiechem na twarzy!







4. Uwierz w siebie.!

Miałem kiedyś koleżankę, która po nałożeniu koloru modliła sie do Boga fryzjerów, żeby ten kolor wyszedł. 

Kiedy podejmujesz sie jakiegoś trudnego chociaż realnego wyzwania zaufaj sobie i swoim umiejętnościom i po prostu oczekuj pożądanego efektu! 

Negatywne nakręcanie się , nie tylko źle wpływa na twoje samopoczucie, ale także na atmosferę w salonie i jakość pracy.







5. Klientka nie stawia sie na wizytę w mojej pracowni!!!


To się zdarza! 
Kiedy Pani nie stawi się na wizytę po prostu odpuść złość i zagospodaruj ten czas na milion innych rzeczy, 
które jako właściciel salonu i tak masz do zrobienia. 

Ty swoje zadanie wykonałeś i byłeś na czas.!!!!






6. Spóźnieni klienci!!!!

Przydarza się to tak samo często, jak nieobecności. 

Kiedy masz możliwość przyjęcia spóźnialskiego gościa po prostu go przyjmij,
jeżeli nie pamiętaj, jesteśmy dorośli !!!!

Za równy my jak i nasi klienci, bierzemy odpowiedzialność za swoje życie. 

Jeśli za chwile masz kolejną osobę,
 spóźnionej osoby nie przyjmuj. 
W końcu nie możesz zaniedbać następnego klienta. 
Bez negatywnych emocji, po prostu powiedz że za chwile jest kolejna osoba i nie jesteś w stanie w tak krótkim czasie wykonać usługi, przeproś i podziękuj. 







7. Potwierdzenie wizyty w salonie!

Metoda na zapominalskich i spóźnialskich! Po prostu usiądź, zrób szablon SMS z potwierdzeniem przybycia na wybraną usługę i dzień przed rozsyłaj je do klientów. 

Ludzie mają tendencje do zapominania i wpisywania kilku pozycji w kalendarz, 
taka wiadomość napewno dobrze cię zabezpieczy przed niechcianą niespodzianką!






8. Szanuj siebie i swój czas!


Niezwykle często troszcząc sie o naszych klientów zapominamy o sobie. 

Bardzo ważne jest to, żeby w życiu znaleźć czas i na prace i na życie prywatne. 
Pozwala to uniknąć frustracji zawodowej, depresji i konfliktów w rodzinie!!!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz