sobota, 11 lutego 2017

Emocje w usługach (kunszt zawodowy cz2)


Co prawda do 16 lutego przebywam na urlopie na cudownej wyspie Lanzarote gdzie ładuje baterie na kolejne projekty i działania jednak wczoraj podczas wyjątkowej chwili podczas  wieczoru spędzonego na medytacji podczas odpływu  nad oceanem przyszło mi do głowy genialne ćwiczenie, które rewelacyjnie wpisuje się w cykl postów o kunszcie zawodowym. 


Czasem pojawia sie w nas złość, czasem strach a czasem przyjemne doznania. Być może złość lub strach sprawia, ze twoja praca nie jest tak przyjemna jak bys chciał a efekt końcowy nie daje Ci poczucia szczęścia i spełnienia. Dziś dam ci gotowe rozwiązanie jak poradzić sobie z tymi doświadczeniami tak aby przywrócić harmonię i równowagę podczas niespodziewanych zwrotów akcji, które zdarzają sie na codzień w naszej pracy. 

Oto równanie, które zachodzi kilka tysięcy razy w nas w ciągu jednego dnia 

Bodziec (zdarzenie) -emocja -reakcja 

Bodziec to np komunikat, emocja to np strach, który poczułeś w związku z komunikatem, Reakcją może być drżenie rąk. 

Jak sobie z tym poradzić oto 4 kroki do wolności emocjonalnej 

1. Zidentyfikuj bodziec (co się stało? )

2. Zamiast włączać emocje skup się na głębokim oddechu takim jaki możesz wziąć.

3. Zatrzymaj umysł i ciało, zero reakcji, zero myśli poprostu oddychaj i skup sie na częściach twojego ciała jakie wypełnia oddech.

4.Po kilku chwilach emocja odpłynie a ty odzyskasz kontrole i będziesz w pełni sił i zasobów mógł przystąpić do pracy.

 Powodzenie tym czasem pozdrowienia ze słonecznej wyspy :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz