wtorek, 28 marca 2017

Strategy "Blue Ocean" czyli jak znaleźć własną niszę...


Dzisiaj trochę o biznesie i kreatywności...
Każdy z nas chciałby być jak Zuckerberg, Gates,
 czy Jobs, 
znaleźć swoją niszę i wybić się na niej tak wysoko jak się da, 
czy to w ogóle jest możliwe w dzisiejszych czasach?
 Czy jest jeszcze coś czego nie ma? 

Odpowiedź brzmi, oczywiście że TAK!

Pora otworzyć się na własną kreatywność i wyjść poza ustalone ramy! 

I dziś właśnie trochę o tym :)



Strategic Blue Ocean, co to takiego??



Jest to innowacyjna metoda szukania własnego miejsca na rynku przez przedsiębiorców, a polega na szukaniu rynków, które nie są jeszcze zagospodarowane/ rozwinięte.

Podstawą definicji "błękitnego oceanu" jest kreowanie przez przedsiębiorstwa wolnej i niezagospodarowanej jeszcze przestrzeni rynkowej. Dzięki temu konkurencja przestaje być istotna oraz przedsiębiorstwa wykorzystują w pełni innowacyjność do kształtowania swojej pozycji. 
Istotą tej strategii jest innowacja wartości
której celem jest koncentrowanie się na wytwarzaniu nowych wartości dla klientów i własnego przedsiębiorstwa.

Opiera się na stwierdzeniu "Nie walcz z konkurencją spraw aby stała się nieistotna!". 


Błękitne Oceany można odkrywać również w branży, która jest już nasycona.
To właśnie kamień węgielny Blue Ocean Strategy.  





Autorzy Blue Ocean Strategy określili także cztery główne zasady tworzenia przestrzeni błękitnego oceanu:

- Wyeliminuj czynniki, które twój rynek bierze za pewniki, ale które nie dają dostrzegalnej wartości dla konsumenta. 

- Zredukuj niektóre czynniki zdecydowanie poniżej standardów twojej branży, aby uniknąć błędu zbyt szerokiej oferty nastawionej na pokonanie konkurencji. 


- Wzmocnij niektóre czynniki zdecydowanie powyższej standardów twojej branży, aby twoi konsumenci nie musieli robić kompromisów. 


- Stwórz nowe źródła wartości, których twój sektor nigdy nie oferował! 









Pamiętaj! 

To co robisz musi wyjść z ciebie, jeśli robisz to tylko dla pieniędzy to możliwe, że nie pomoże ci nawet błękitny ocean!

Pracuj dla siebie, szukaj swojej niszy wsród swoich hobby, wśród zajęć, które sprawiają ci przyjemność!

Odpowiedz sobie na poniższe pytania. 

Dla kogo jest mój biznes?

Dlaczego go stworzyłem/stworzyłam?

Jaką niesie wartość dla klienta?

Kto jest moim klientem? 

Czy ja sam kupiłbym swój produkt/usługę?

Co dalej? -> 
biznes nie może stać w miejscu kluczem do sukcesu jest innowacja i stały rozwój




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz